A book that makes me sad

2011-03-07 | 21:24:39 | Allmänt

Det är många böcker som gör mig ledsen. Jag är väldigt empatisk och inkännande. Många av de böcker som gör mig ledsen är också de bästa böckerna jag läst. De är så fantastiska människoskildringar. Jag har nämnt flera av de bästa sorgsna böckerna i det här inlägget.
En av de böcker jag har fällt mest tårar över kan jag också relatera till mina egna sorger. Adjö, herr Muffin av Ulf Nilsson och Anna-Clara Tidholm är en barnbok, jag vet, men det kan inte hjälpas att jag läser den ibland och tänker på mina egna små marsvin i himlen.
Herr Muffin är utmärkt att läsa för barn när de funderar på döden. Den handlar om ett litet marsvin som i sina glansdagar var en fantastisk pappa till sina barn och man till sin hustru och ett fantastiskt husdjur. Men åren gick och Herr Muffin blev tröttare och tröttare, han tänker tillbaka på sitt liv. En dag får han så ont i ena benet och magen. Veterinären kommer och undersöker och skakar på huvudet. Till slut dör Herr Muffin och efterlämner en sörjande familj.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback