My favourite series

2011-03-03 | 10:00:00 | Allmänt

Jag tolkar rubriken som att det är okej att skriva i plural ;)
Serier återfinns oftast i lite nördigare litteratur. Det är tur att jag har en lagom dos nörd i mig och ett antal fantasy-böcker i hyllorna.
Jag älskar Harry Potter. De har en otrolig detaljrikedom som är kul för en boknörd att läsa men det är inte den bästa fantasyn. De var inte heller de böckerna som väckte mitt intresse för fantasy. Jag slukade Sagan om Belgarion och Sagan om Mallorea, två serier av den amerikanska författaren David Eddings. Jag har läst fler böcker än så av honom. Min pappa kör taxi och jag minns att han delade taxi med en annan chafför. Han körde dag och hon körde natt. Hon introducerade mig för David Eddings och lånade ut många böcker till mig. Jag har ganska ofta tänkt att jag ska läsa om böckerna och införskaffa fler. Allra bäst är ändå Sagan om Belgarion, bland det första David Eddings skrev och bland det första i fantasy genren jag läste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback