Most overrated book

2011-03-08 | 21:17:44 | Allmänt

Den mest överskattade bok jag har läst måste vara Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann av Jonas Jonasson. Jag har inte svårt för att förstå varför den blev en storsäljare men jag kan inte uppskatta den. Det enda den boken består av är en serie alldeles för överdrivet galna händelser. Jag har inget emot fiktion, jag föredrar det framför historier "från det verkliga livet". Däremot vill jag att det ska finnas någon form av substans i berättelsen och det gör det inte i den här boken. Jag hade nog tyckt om den lite bättre om det vore så att karaktärerna väckte sympati men det gör de inte heller.

Kommentarer
V säger:

Åh, jag har faktiskt tänkt läsa den! Mest för att jag tycker titeln är genial. Det där med boktitlar har liksom alltid fascinerat mig en smula. Vad man som författare väljer för enstaka ord för att skapa en inte alltför uppenbar men ändå illustrerande bild av sitt verk. Det bästa är när man läser ett tag och så plötsligt: "Aha, det var därför den hette som den gjorde!". Kram på dig kära du.

2011-03-09 | 20:07:43
Bloggadress: http://psalmijanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback