Läst i januari

2011-02-02 | 10:01:15 | Allmänt

Det här skulle jag ha publicerat igår men internet är inte alltid sammarbetsvilligt.

Läst i januari:
Avslutade Mordets praktik, Kerstin Ekman
Nyår, Stig Larsson
Det andra målet, riktigt bra men lite knepig novellsamling av Jonas Karlsson
Vägen, Cormac McCarthy
Den skakande kvinnan, eller en historia om mina nerver, Siri Hustvedt
Påbörjat Spill av Siri Combüchen

Köpt i januari,
Den skakande kvinnan, eller en historia om mina nerver, Siri Hustvedt
Det andra könet, Simone de Beauvoir
Lolita, Vladimir Nabokov
Norrtullsligan, Elin Wägner
Easter Parade, Richard Yates
Melankoliska rum, Karin Johanisson
Jag vill inte dö, jag vill bara inte leva, Ann Heberlein

Nu i februari ska jag (försöka) inte köpa några böcker förrän bokrean drar igång i slutet av månaden. Det är en riktig höjdpunkt för mig. Jag har längtat i ett par månader nu :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback