Bokrea

2011-02-23 | 13:24:31 | Allmänt

Idag startar bokrean (men man har kunnat förhandsbeställa från internetbokhandlar i ett par dagar nu). Jag har redan handlat på mig rejält. Vissa böcker har jag till och med råkat få dubbelt av så om någon är intresserad av Siri Hustvedts Sorgesång eller Herta Müllers Redan då var räven jägare är det bara att säga till. Böckerna rekommenderas men så bra är de inte att jag behöver dubbla exemplar ;)
Jag har köpt/beställt
Mannen i mörkret av Paul Auster
Sorgesång av Siri Hustvedt
Utrensning av Sofi Oksanen
Baby Jane av Sofi Oksanen
Det gröna huset av Mario Vargas Llosa
Den stygga flickans rackartyg av Mario Vargas Llosa
Båten av Nam Le
Andningsgunga av Herta Müller
Kungen bugar och dödar av Herta Müller
Idag hade jag helst inte velat träffa mig själv Av Herta Müller
Till min älskade Rasmus: Minnen från andra världskriget 1939-1945 av Wieslaw Jelonek
Ruth Meiers dagbok av Ruth Meier
Den döda älskarinnan av Théophile Gautier
Om fulhet av Umberto Eco
Alla är vi kritiker av Thomas Anderberg
Metro 2033: Den sista tillflykten av Dmitrij Gluchovskij
Den sista människan av Mary Shelley
I avgrunden och andra noveller av G. H. Wells
No Country for old men av Cormac McCarthy
Smärtan av Marguerite Duras
Nära hem av Alice Munro
Det var inte mitt fel: Om konsten att ta ansvar av Ann Heberlein
Den utstötte av Sadie Jones
Vidden av en fot av Aris Fioretos
Drottningen vänder blad av Alan Bennett
Adjö, herr Muffin av Ulf Nilsson och Anna-Clara Tidholm
One more slice, en av Leila Lindholms bakböcker
Det blev en hel del märker jag men jag kan liksom inte låta bli. Många av de här böckerna har jag suktat efter länge. En del böcker är verk av författare jag vet är bra men som ännu inte står i min bokhylla. Knappt en enda är ett impulsköp. Jag planerar noga. Nu gäller det bara att hitta en plats för dem i någon av mina bokhyllor och få någon att köpa mina dubletter...

Kommentarer
Petra Bloggar säger:

Jag kikade igenom några av dem, men jag hittade inte dem varken på bokus eller adlibris eller på Cdon... vilken sidan använde du dig av? :D



Nu har jag lagt en beställning i alla fall, men ändå ;-)



KRAMIS

2011-02-23 | 15:32:23
Bloggadress: http://petraodaniel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback