Vågar skriva om politik, ilska och sorg

2010-09-20 | 15:38:00 | Allmänt

Det är en skam att svenska folket skapar ett samhälle som utesluter och förtrycker. Jag är så arg jag bara kan bli och stolt över alla de reaktioner som uppstår i form av demonstrationer, facebook-statusar och prat. Det känns obehagligt att Sverigedemokraterna har fler mandat i riksdagen än Vänsterpartiet och Kristdemokraterna. Jag uppmanar alla jag känner som kan att gå med på den fredliga demonstrationen mot SD ikväll kl. 18.00 på Sergels torg i Stockholm och hoppas att liknande upprättas på andra håll i Sverige. Tyvärr kan jag inte delta men jag skickar mitt stöd.

Samtidigt bildar Alliansen en minoritetsregering och en finanskris i kombination med politik som de senaste fyra åren ofta har sparkat på de redan svaga skapar inte bättre förutsättningar för ett mänskligare samhällsklimat. Det är fyra år kvar!

Stackars Daniel fick ligga vaken halva natten för jag tvingade honom att prata politik med mig, ilskan osar ur porerna och stämningen kändes väldigt avslagen på stan idag.

Kommentarer
Sara säger:

Du skulle ha varit hemma då hade vi kunnat diskuterat detta hela natten.

2010-09-20 | 16:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback