Intellectual disaster

2010-09-29 | 22:03:11 | Allmänt

Sen i fredags har jag suttit med en och samma uppgift, jag skojar inte. Det är det svåraste jag någonsin har gjort, imorgon ska skiten lämnas in och jag är överlycklig om jag får godkänt men även om jag får underkänt kan jag säga att jag har gjort ett ärligt försök. Jag trodde aldrig att det skulle vara så svårt att förklara hur Lacans strukturella psykoanalys är uppbyggd och hur den fungerar i en litteraturanalys men då tog jag fel. Jag har gråtit, skrynklat papper, slagit i väggen, stirrat apatiskt och varit helt till mig av frustration. Nu kommer det dröja länge innan jag ger mig på psykoanalytisk teori igen och det kommer inte vara frivilligt. Det värsta är att jag förstår det inte ens helt och hållet efter allt slit, det kanske bara måste sjunka in. Just nu vill jag bara bli av med det och imorgon kväll ska jag äntligen njuta av lite ledighet för första gången på snart över två veckor.

Då förstår ni också varför jag inte har synts till här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback