Här kommer Pippi Långstrump

2010-09-21 | 23:02:21 | Allmänt

Den här veckan är det barnlitteratur för hela slanten :) Det är mysigt och kul att få läsa om sina älsklingar men en fasa att eventuellt analysera sönder dem.

Idag hade jag föreläsning om barnlitteraturteori med världens mest energiska och underbara föreläsare... har du myror i brallan sluta va en sur en... och så har jag såklart läst klassikern Pippi Långstrump. Har skrattat gott ett par gånger åt saker jag förmodligen inte uppfattade som liten och samtidigt förvånats över saker som att Pippi äter flugsvamp! (tydligen cencurerat i Frankrike, kan nästan förstå varför). Det var en jätterolig medelålders man som stod bakom mig på tåget och försökte läsa över min axel och flera andra höjde på ögonbrynen. I deras värld är det inte så vanligt att vuxna läser barnböcker utan att ett barn närvarar ;)

Imorgon är det upp tidigt för att jobba ett par timmar, undrar om stämningen har lagt sig där eller om jag kan förvänta mig politiska diskussioner med kollegor? Jag förbjuder dem med kunder.

Och så självklart läsa, läsa, läsa mera.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback