Every cloud has a silverlining...?

2010-09-20 | 23:03:53 | Allmänt

Jag gick och la mig förbannad, vaknade arg och sorgsen och känslan har hållit i sig under dagen men efter ett hårt träningspass i afrodans släppte det värsta. På hemvägen blev det ett telefonsamtal med bästa Tess om manifestationen på Sergels torg, hon och flera av mina fina vänner var där. Själv har jag annars pluggat som ett djur och börjar äntligen känna mig klar.

Jag blir skrämd av att personer jag känner tycker om har röstat på SD. Det är tråkigt att våra ideologier strider mot varandra men jag hatar aldrig människor.

Var det förresten jag som sa att det är dags att engagera mig politiskt, i alla fall visa mitt stöd genom att bli medlem i Ung vänster om Sverigedemokraterna skulle ta sig in i riksdagen eller alliansen får fortsätta styra Sverige? Jag gjorde visst det och jag tar ansvar. Det känns som att hjärnan har tänkt på det här länge nu, jag måste låta resultatet sjunka in lite till.

Bara för att det rimmar så illa med det politiska läget, Silver lining - Hurts (deras bästa låt enligt mig, superpampig live)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback