Drömtydning

2010-09-07 | 17:03:30 | Allmänt

Jag är inte alls van vid att sitta och koncentrera mig under en längre tid längre. Idag hade vi första föreläsningen för den här terminen, om psykoanalytisk teori och drömtydning. Freud är inte min bästa vän. Jag kanske skulle ta och analysera mina egna drömmar? Jag kommer så ofta ihåg dem men jag vill nog inte veta vad de betyder, om de betyder något?



Är det bara jag som alltid drömmer riktigt läskigt och obehagligt, nästan varje natt? Ändå sover jag vidare och trivs på något sätt med att drömma och vill inte riktigt tolka det för att allt då skulle spricka och komma närmare verkligheten, kanske få en betydelse jag inte alls vill se?

Kommentarer
Stina säger:

Ja, usch va läskigt med drömtydning.



Sv: nej, är man Family medlem så kostar det ingenting! Man ringer dit och bokar tid bara. Hon som hjälpte oss var jätteduktig! Fick en massa ideer sådant som vi själva aldrig hade kommit på! :)



blev något fel med förra kommentaren så den försvann.. men ibland blir det två bara så du vet varför ;P

2010-09-07 | 19:08:38
Bloggadress: http://stina90.blogg.se/
maja-Style & Life by Leia säger:

Jag drömmer också skumma och otäcka drömmar så gott som varje natt....men jag vaknar å andra sidan alltid och är genomblöt av svett också:(

Har hört att "jobbiga" drömmar många ggr tyder på bra saker så jag inbillar mig att det är såoch så vill jag inte veta annat.



kramar

2010-09-08 | 12:53:35
Bloggadress: http://styleandlifebyleia.se
Sofie säger:

Spännande det där lät! Jag drömmer ofta "thrillerdrömmar" att jag jagar/jagas av galningar och det är riktigt blodigt och våldsamt. Jag skjuter och sticker knivar i bad guys... Hm...!? ;)

2010-09-08 | 19:42:51
Bloggadress: http://litendelavmig.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback