Bokkedja

2010-09-20 | 23:36:11 | Allmänt

Ifrån en arbetskamrat som också är väldigt intresserad av litteratur (men inte riktigt så sentimental och försiktig med sina böcker som jag) har jag fått idén att lämna ifrån mig åtminstone böcker jag inte vill ha eller som i det här fallet var skadad till främlingar. Jag hade lånat min systers exemplar av Svinalängorna som tyvärr skadades av regnet så jag har länge tänkt lämna den på tunnelbanan för att någon annan förhoppningsvis ska ta den. Igår satte jag min plan i verket men så springer någon efter mig och ropar att jag har glömt boken och jag tvingas såklart svara "Ta den!". Lite pinsamt var det och den idén kommer jag nog överge men jag vet att det förut fanns en liten bokhylla utanför biblioteket i kulturhuset där man kunde lämna en bok och ta en annan. Jag måste undersöka om det finns utanför det nybyggda biblioteket där annars har jag en bra idé till kåren på skolan :)

Jag tycker bara att det är så synd att böcker ska gå till spillo, jag kan inte slänga böcker och jag kan inte ta betalt för en skadad men läsbär bok eller typ en pocket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback