10 böcker jag ser fram emot att läsa i höst/vinter

2010-09-30 | 15:51:18 | Allmänt

Bildkälla
1. Mästaren och Margarita - Michail Bulgakov
2. De fattiga i Lodz - Steve Sem-Sandberg
3. Revolutionary Road - Richard Yates
4. Strändernas svall - Eyvind Johnson
5. Tysk höst - Stig Dagerman
6. Dracula - Bram Stoker
7. När oskulder kysser - Per Hagman
8. Muren - Jean Paul Sartre
9. Doktor Glas - Hjalmar Söderberg
10. Darling river - Sara Stridsberg

Vissa av böckerna ingår i diverse kurser i skolan eller ska läsas till uppsatsen. Vissa har jag bara längtat efter att läsa länge, vissa har stått i bokhyllan länge vissa står högt på önskelistan och andra böcker fick inte plats i det här inlägget. Vissa kommer jag förmodligen inte ha tid att läsa heller tyvärr.

Vad har ni för önskeläsning?

Kommentarer
Elvira säger:

Revolutionary Road är en utav mina favoritböcker. och filmen är en favorit med!

2010-09-30 | 18:47:25
Bloggadress: http://madaboutzooey.blogg.se/
V säger:

Doktor Glas, en pärla! Jag hade tänkt att jag skulle ta mig igenom "Blonde" om Marilyn Monroe. Fast risken är nog att medicinsk mikrobiologi och allmän patologi kommer att behöva ta dess plats. Men, det är min önskeläsning i alla fall. Uppsatsen låter urspännande, mycket bra val ;)kram!

2010-10-02 | 21:43:04
Bloggadress: http://psalmijanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback