Tre apor

2010-06-24 | 16:11:53 | Allmänt

Det är ett gott vin har jag hört men också en fantastisk bok av Stephan Mendel-Enk.

Jag vill så gärna tro att den lilla familjehistorien är sann. Om tre generationer judar, en sorglig historia skriven med humor. Minnesfragment, anekdoter och annat som vävs ihop till ett förträffligt litet familjeporträtt. Det är nästan, men bara nästan så jag blirlite sugen på att konvertera (om det nu hade gått).

Jag tackar grannarna för att jag fick läsa inatt när jag inte kunde sova. Annars är de korta kapitlen utmärkta att läsa mellan samtalen på jobbet. Men passa er för fnissanfall och tårar.


Kommentarer
Lilla Fröken säger:

Håller grannarna dig vaken på nätterna så du måste läsa dig till sömns? Eller förstod jag fel nu? Vad fint det var att läsa om läsesalongerna som du berättade om. Jag skulle vilja besöka en sådan.

2010-06-27 | 23:42:21
Bloggadress: http://ellikaramelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback