The opponeringsbitch

2010-06-08 | 19:19:56 | Allmänt

Grannen, roar sig med att titta in genom mitt fönster titt som tätt, haha. Det kan verka konstigt...

Rubriken syftar på att jag liksom har som vana att vara ganska hård vid opponeringar och i annan kritik. Inte så att jag är direkt elak men jag är ganska petig och har om man ska uttrycka det milt lätt för att hitta fel. Det är inget jag är stolt över och efter gliringar från klasskompisar och pojkvän var jag ju tvungen att göra mitt bästa för att opponeringen igår skulle visa en motsatt sida av mig och tänka sig, det gick. Jag fick till och med en kommentar om att jag var så snäll och ändå lyckades jag plocka fram vad som behövdes förbättras och helt enkelt göra alla nöjda. Inga tårar igår inte, jag tror att jag har hittat min kritikprofil om man nu kan tala om en sådan. Jag vill ju egentligen inte vara en bitch ;)

Opponeringen av min uppsats däremot kunde gått hårdare till. Jag gillar att gå en hård match i ringen men å andra sidan är det ju faktiskt trevligt att få höra goda ord om uppsatsen aka. bebisen.


Kommentarer
sofie säger:

hihi det får du göra.. :) ännu har jag inte orat ägga upp bilder från stränderna ens.. men grekland är så underbart!!! :)

2010-06-08 | 19:42:25
Bloggadress: http://litendelavmig.se
Josefin säger:

sv: haha ja jag håller med. i ett strukturerat sammanhang är sladdar riktigt vackra.

2010-06-08 | 21:54:19
Bloggadress: http://sameoldstories.blogg.se/
Lilla Fröken säger:

Fy för nyfikna grannar. Det där med opponering är lite svårt på ett sätt. Många är rädda för att de ska vara för elaka om de tar upp negativa saker. Men man ska ju bidra med konstruktiv kritik - "Din inledning kändes svag. Kanske du kan förklara mer om just det där så att man som läsare fångas inledningsvis."



Ja jag fastnar också bland böckerna på loppmarknader. Och bland vinylskivorna. Vad fint det där att din farmor hade haft en likadan väska som den du fyndat. Att ni har samma smak på väskor...

2010-06-08 | 22:55:04
Bloggadress: http://ellikaramelli.blogg.se/
V säger:

Haha och tänk, jag nästan letar frenetiskt efter opponeringsbitchen i mig! Jag förbaskar ofta mig själv för att jag är tvärtom. Tycker från början att jag har konkreta och sakliga argument för min sak men så kommer min s.k. snällhetsbjörn som äter upp mina argument och gör att jag bara håller med och inte har någonting att komma med istället, av rädsla för att stöta mig det minsta yttepyttelilla med någon. Ibland är han bra, björnen, men ibland kunde han hålla truten lite. Man behöver ju inte såra alls för att man kommer med åsikter.

Hälsa grannen ;P

KRAM

2010-06-14 | 12:22:52
Bloggadress: http://psalmijanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback