Saker vi säger men inte gör

2010-06-29 | 10:17:33 | Allmänt

Jag tar det lugnt denna morgon. Tvättar och njuter av solen. Jag är rädd för en död geting på golvet. Jag hoppas i alla fall att den är död.

Jag tänkte igår på invanda begrepp som vi använder utan att egentligen tänka på vad vi säger. Igår var det ganska trångt på tåget hem så vi var många som stod upp. En av dessa stående medpassagerare pratade i telefon och sa då helt invant och omedvetet att han "satt på tåget". Hihi tänkte jag men gör ofta likadant själv. På jobbet händer det ibland att jag ringer upp kunden istället och trots det säger jag när samtalet avslutas "tack för att du ringde" vilket får många att konfunderat svara "eh, ja tack hej" och jag rodnar lätt vid mitt skrivbord.

Nu är det dags att hitta en skuggig fläck och sätta mig där med min bok.

Kommentarer
Petra Bloggar säger:

Åh men du måste ju kunna ge mig ett riktigt bra boktips som INTE är chiclit, ond bråd död, incest eller annat jobbigt. EN helt vanlig trivsam bok :-)



Please! :-D



KRAMAR

2010-06-29 | 20:07:24
Bloggadress: http://www.petrabloggar.com
Linda säger:

Hej hej.. jag har inte fått fast, och har inte skrivit det heller, det enda jag skrev var ju att det är 100% att jag blir kvar, jag har tackat ja till att vara kvar och min chef har förlängt mig..



Men ska försöka få fast till våren, men man vet ju aldrig.. :) men ska jobba på det under hösten.. ;)



Låter som om du haft en mysigt och härlig midsommarhelg;)

Hur har det gått denna termin med plugget?? hur mkt har du vkar??

Hur går det på jobbet, vad är det du jobbar med nu igen??

Ta hand om dig, hörs! kram

2010-06-29 | 20:28:09
Bloggadress: http://lindalewander.blogg.se/
Lilla Fröken säger:

Jag är också rädd för getingar. Tänkt ändå vad lustigt att en sån liten varelse kan sätta sån skräck i större varelser som oss...

2010-07-01 | 19:36:35
Bloggadress: http://ellikaramelli.blogg.se/
kristin säger:

tack söta för alla dina kommentarer :) vet du vad, min sambo reagerade likadant efter att per spelat kents låt! hihi. hoppas du mår bra. stor kram

2010-07-04 | 22:11:34
Bloggadress: http://sunshinyday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback