Vee Speers

2010-06-01 | 11:47:43 | Allmänt

Vee Speers, Joel-Peter Witkin Lennart Nilsson och Annie Leibovitz!

Fyra fantastiska fotografer som just nu ställer ut på nya fotografiska museet i Stockholm. Vädret bjöd på regn i lördags så jag drog med mig D dit.







Ovanstående bilder är alla ifrån Vee Speers utställning "the birthday party". Med inspiration från barn och deras fantasi har den australiensiska fotografen skapat dessa smått surrealistiska bilder. De väckte verkligen minnen från den egna barndomen och tankar kring vad vi vuxna ger barn för intryck som skapar dessa fantasier. På ett sätt är vi de vi är redan när vi är barn och här kommer det till uttryck. Barnen här är fångade i en värld som vi inte är vana vid att se dem i men som barnen kanske ständigt är i, fantasins värld. Bilderna är som sagor, hemska men alldeles underbara. (Bilden som jag här har placerat i mitten är min favorit).











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback