Anledning att fira

2010-06-14 | 22:32:03 | Allmänt

Det finns anledningar att fira i veckan. Uppsatsen som jag har slitit med under våren fick VG - bättre kan det ju inte bli och D har lyckats få fast anställning på sitt jobb. Åker hem till honom imorgon, så då lär det bli lite mindre bloggande och läsande men mer film, dataspel och mys :)

Nu ska jag bara putsa till uppsatsen och publicera den tror jag. Jag är ju nöjd och Dan Andersson-forskningen behöver lite nytt blod.

Dessa fina rader skrev han i kortromanen Chi-mo-ka-ma:

Morgontimmarna mellan Holly Rock och Lake Beaver ska jag aldrig glömma. Hela träsklandet låg drömmande i en tunn ånga av blått och silver, ur vilka kolsvarta trädtoppar stucko upp som cypresser ur blomhöljda snår. Här gingo skenorna ormande genom en bredbottnad dal, där ett slags gula vallmo hällo på att dö för året. Sedan började den mil och åter mil långa cederskogen, mild och mjuk och evigt grön, och genom den for västan och sjöng och viskade.

Mina drömmar längtar också efter att se såna vidder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback