Bokfynd på Drottninggatan

2010-08-17 | 11:39:22 | Allmänt

Jag utnyttjade inte särskilt mycket av kulturfestivalens utbud, hade så mycket annat att göra men "världens längsta bokbord" på Drottninggatan missade jag inte. Det har jag inte missat på flera år och jag fyndar alltid. Det är svårt när det kliar i fingrarna. Pengarna borde sparas och utrymme saknas men det blev ändå 9 raringar för 175 kronor.



Idioten av Fjodor Dostojevskij i tre delar, superfint inbudna.
Gösta Berlings saga av Selma Lagerlöf.
Noveller av Edgar Allan Poe
Candide av Voltaire, en gång en hatbok nu ska den få en chans till.
Motståndets estetik av Peter Weiss. En kompis har läst den i sommar och jag blev också sugen. En riktig tegelsten!
Djurfarmen av George Orwell
Muren av Jean-Paul Sartre

Nu börjar det bli dags att köpa nya bokhyllor...

Kommentarer
V säger:

Åh, det långa bokbordet låter jättehärligt! Jag flängde runt på franska antikvariat nu när jag var i Paris. Jag blev alldeles lyrisk. Lukten, hyllorna, de små dedikationerna skrivna i vissa böcker.. allt!

2010-08-24 | 20:53:24
Bloggadress: http://psalmijanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback